זה אחד הקייסים היותר מעניינים שתראו פה.
על כוחו של השילוב הבלתי מנוצח – אוטומציות במייל, ניוזלטרים וסמסים וקמפיינים – היה פה שיתוף פעולה מנצח!
לקוח עבר העביר לנו לקוח קוסמטיקה ותיק שחזק מאוד באופליין אבל עוד לא “פיצח” את האונליין שלו.
הרגשנו שזה הולך להיות פרוייקט מגניב כי הוא עונה על כל הליסט שלנו למותג מעולה:
התפלאנו לגלות שלמרות שיש למוצרים בידולים היסטריים הם לא כתובים ולא ברורים בשום מקום.
אז המשימה הראשונה הייתה להבין – מה הבידול של כל מוצר, מה הבידול של הברנד? מה יגרום לבן אדם לרכוש את המוצר? מה החוזקות של המותג? מה יש לו שאין לשום מותג אחר בשוק?
חשבנו על הצעות רכישה שלא ניתן לסרב להן. כמו, אחריות לכל החיים או אם את לא מרוצה מהמוצר תקבלי 105 אחוז החזר! אבל במקרה הזה מדובר במוצר עם AOV גבוה, ותיק מאוד עם המון דאטה – אז יכולנו “להרשות” לעצמנו להמשיך לכיוון מבצעים תקופתיים.
הצעות הרכישה החזקות, אנחנו קוראים להן “הצעות אמון” הן מתאימות יותר למותגים צעירים שאין להם עדיין היתכנות חברתית חזקה מספיק וצריך לבסס את אמון הרוכשים בהם.
גיבשנו פאנל חדש:
מה הפאנל שלנו? מי רואה אותו? מי הקהל שלנו?
מה נראה לקהלים קרים, לרימרקטינג ולמי שרכש בעבר?
גיבשנו אסטרטגייה והשתלנו מסרים בכל שלבי הפאנל.
אחרי שהבנו מה הייחוד, מה ההצעה ומה הפאנל שלנו ניגשנו לתכלס:
איתרנו משפיענים מדוייקים למותג – איתרנו משפיענים ושלחנו להם בריף מדויק עם 5 תסריטים אפשריים ונקודות חשובות לדבר עליהן – רצינו לקבל חומרים טובים וחזקים שנוכל לעבוד איתם
עשינו קריאייטיבים חדשים – עבדנו חזק מול הבריף – איתרנו את החוזקות והבידולים ויצרנו קריאייטיבים מדוייקים למסרים שגם נעימים בעין ובאוזן.
קמפיינים – עלינו עם קמפיינים חדשים בפייסבוק, אינסטגרם וגוגל
במקרה הזה הלקוח הגיע כבר עם אוטומציות שעבדו מדהים – נבנו בפלאשי אוטומציות לנטישת עגלה, לוולקאם וללקוחות חוזרים
ניוזלטרים וSMS – ספציפית בתקופה הזאת היו לא מעט חגים – ראש השנה, סוכות, שופינג איי אל, בלק פרידיי ולכן לפני כל חג שלחנו סדרה של SMS וניוזלטרים עם הצעות רכישה מגניבות.
קבוצת וואטסאפ – אחד הדברים היותר טובים שתעשו לעצמכם!
הקבוצה היא ללקוחות שרכשו בעבר בלבד! הן מקבלות מייל עם לינק הצטרפות ושם מקבלות מדריכים, הטבות רק להן ועוד – מועדון לקוחות הגרסה שעובדת באמת!
והתוצאות לפניכם –
הלקוח התחיל איתנו עם 30,899 שח באוגוסט ואחרי 90 יום באוויר באוויר סגרנו את נובמבר עם 221,569 שח
אם אתם מרגישים שאיבדתם שליטה על העסק, אתם מפרסמים במעל 10,000 שח בחודש , המוצר שלכם מדהים אבל אתם לא מצליחים לייצר תוצאות ובאלכם להתפוצץ – דברו איתנו
או איך מוציאים 30 אלף שקל תקציב שיווק בסקייל (!!) ושומרים על רואס של 5.9?
אז התשובה היא: בקלות
אבל אם נצמדים לתהליך.
אנחנו עובדים צמוד לתהליך הזה. לפורמולה. לא מעגלים פינות. לא עושים תוכי. כל התהליך הוא קוסטיום פר מותג. פר מוצר.
אין קסמים. אבל יש עבודה יסודית, ידע והרבה נסיון.
אנחנו בונים ביחד מכונה משומנת שנותנת שליטה מלאה על השיווק ועושה הרבה שקט.
אז בואו נצלול:
קודם כל ולפני הכל – מסרים מסרים ועוד פעם מ ס ר י ם !!
אנחנו באמת לא מבינים איך סוכנויות איקומרס ובעלי אתרים פשוט מדלגים על השלב הזה ורצים לקחת ריטיינר נמוך כדי לסגור לקוח כמה שיותר מהר.
אז שלב המסרים הוא סופר מגה חשוב – בלי המסרים של המותג איך בדיוק תיבדלו בין כל המתחרים? למה שמישהו יבחר לרכוש את המוצר שלכם לעומת מוצר אחר?
איזה מסרים נראה ללקוח בכל שלב בפאנל?
הרי לא נראה את אותם המסרים לקהל שלא פגש אותנו מעולם ולקהל שרכש מאיתנו אתמול נכון? יופי
אז ברגע שהבנו את המסרים, בנינו את הפאנל –
בחרנו איזה מסרים רואים קהלים קרים
איזה קהלים חמים
ומה נראה לקהלים שרכשו בעבר?
משם התחלנו לבנות קריאייטיבים שמתאימים לכל מסר.
במקביל עשינו עבודת CRO ושיפרנו את עמודי המוצר
איתרנו כמה משפיעניות ושלחנו להם בריף מגוהץ ומדוייק עם כל הנקודות שחשובות לנו ועם כמה תסריטים אפשריים.
גרמנו ללקוח להבין שאין שום מוצר בעולם שהוא צריך מלבד המוצר שלנו.
בנינו אוטומציות מגוהצותתתתת שעובדות כמו שעון ונראות מליון דולר. מקימים אותן מושלםםם פעם אחת, משלבים את כל המסרים שחשובים לנו בכל שלבי הפאנל וזהו. יכולות לרוץ גם 10 שנים. מכונה משומנת.
רק אחרי שכל התהליך מסודר – בנינו את הקמפיינים עם כל שלבי הפאנל.
בקצרה, התחלנו עם 500 שח יומי והצפנו משם בהתאם לביצועים. 1000 שח ליום + –
הוצאנו 33,680 אלף שח ב28 יום שהביאו 200,394 שח (בטח נעלמו עוד כמה עשרות אלפי שקלים בגלל המעקב הנהדר).
האמת שזה לא כזה הרבה.. ובניינו, היה אפשר עוד הרבה יותר.
אבל נגמרה סחורה באמצע, היו בעיות בסליקה, הבעלים של המותג התעקש להריץ קריאייטיבים שלא עבדו טוב וכו’.
אז איך עשינו את זה למרות המגבלות?
האמת שכבר בשיחת מכירה הרגשנו שהם לא מספיק “על זה”, שהם לא יהיו פרטנרים טובים מספיק להצלחה.
איך הגיוני שמריצים 40K אד ספנד ואין מספיק מלאי? זה כמובן לא הגיוני.
איך הגיוני שיש שם 4 אנשי קשר שכל אחד לא יודע מה השני עושה ואין שם שום סדר – כמובן שזה לא הגיוני אבל הם התעקשו שהם רוצים לעבוד אז אמרנו בסדר, יאללה –
אבל יש תנאים:
הסכימו ונתנו GO:
בהתחלה ניסינו להבין מה יגרום לבן אדם לרכוש את המוצר? מה החוזקות של המותג? מה יש לו שאין לשום מותג אחר בשוק? (ולא, משלוחים מהירים, איכות טובה ושירות לקוחות זה לא ממש בידול כשיש לך את אותו מוצר שיש לעוד אלף חנויות)
חשבנו על הצעות רכישה שלא ניתן לסרב להן. כמו, אחריות לכל החיים או אם את לא מרוצה מהמוצר תקבלי 105 אחוז החזר! כלומר לא רק שתקבלי את כל הכסף בחזרה, אפילו תעשי עלינו עוד 5 אחוז! (מיותר לציין שזה עבד טיל ואף אחת לא החזירה את המוצר, כן?)
גיבשנו פאנל חדש:
מה הפאנל שלנו? מי רואה אותו? מי הקהל שלנו?
מה נראה לקהלים קרים, לרימרקטינג ולמי שרכש בעבר?
אחרי שהבנו מה הייחוד, מה ההצעה ומה הפאנל שלנו ניגשנו לתכלס:
כתבנו קופי חדש ומעלף לדפי מוצר עם המסרים החדשים .
בנינו את כל האתר בשופיפיי – בחרנו תבנית מושלמת והעברנו את כל האתר שלהם לשופיפיי רק פי 10 יותר אלגנטי, נקי עם עבודת CRO מדוייקת – שיפרנו את כל חווית הרכישה באתר כולל דפי מוצר, עגלה, צ’ק אאוט, עשינו תוספים, אפסיילים ועוד
עשינו קריאייטיבים חדשים – עבדנו חזק מול הבריף – איתרנו את החוזקות והבידולים ויצרנו קריאייטיבים מדוייקים למסרים שגם נעימים בעין ובאוזן.
איתרנו משפיענים מדוייקים למותג – איתרנו משפיענים ושלחנו להם בריף מדויק עם 5 תסריטים אפשריים ונקודות חשובות לדבר עליהן – רציתי לקבל חומרים טובים וחזקים שאוכל לעבוד איתם
בנינו אוטומציות- בנינו בפלאשי אוטומציות לנטישת עגלה, לוולקאם וללקוחות חוזרים.
אחרי שהכל עומד ונראה מליון דולר – בנינו מחדש את הקמפיינים.
והתוצאות לפניכם –
אחרי חודשיים באוויר הגענו 40,000 שח תקציב שיווק בחודש אחד בלבד והכנסנו כמעט 180,000 שח!! רואס 4.5 מהמם!
לא מזמן בחור מתוק שיש לו מותג עוד יותר מתוק אבל לא מצליח להרים אותו.
אני סקפטית כהרגלי ממותגי איקומרס מעפנים שמובילים אותם אנשים שלא ממש מבינים איקומרס – הייתי קצת אדישה.
אבל הוא היה עיקש ועקבי והמשיך לפנות אלי וקצת התחנן “באמא שלך אני חייב את העזרה שלך”
הרגשתי את המצוקה שלו ועלינו לזום.
מפה לשם הבנתי כמה נשמה וכמה לב יש במותג המתוק הזה קלטתי שיש בידול גדול מאוד שלא מורגש בכלל באתר ובקריאייטיבים וקבענו להתחיל.
חתמנו חוזה ב17 למרץ והתחלנו לעבוד.
תחילה, ניסינו להבין את המסרים החזקים – מה החוזקות של המותג? למה לקנות ממנו? (ולא, משלוחים מהירים ואיכות גבוהה זה לא מספיק כשיש לך מוצר שיש לעוד 100 חנויות וזה רק בגבולות ישראל הקטנה).
חשבנו על הצעות רכישה שלא ניתן לסרב להן. כמו, אם את לא מרוצה מהמוצר תקבלי 105 אחוז החזר! כלומר לא רק שתקבלי את כל הכסף בחזרה, אפילו תעשי עלינו עוד 5 אחוז! (מיותר לציין שזה עבד טיל ואף אחת לא החזירה את המוצר, כן?)
גיבשנו אסטרטגיה חדשה:
מה הפאנל שלנו? מה קורה בכל שלב בפאנל?
מה מראים לקהלים קרים? מה נעשה ברימרקטינג? איזה מבצע ניתן לקהל שרכש בעבר?
אחרי שקיבלנו תמונה של מה הייחוד שלנו, מה ההצעה ומה האסטרטגיה ניגשנו לעבודה הפרקטית:
כתבנו קופי חדש לדפי מוצר שמתאים למסרים החדשים
שיפרנו דפי מוצר – עבודת CRO – שיפור כל חווית הרכישה באתר כולל את הדפי מוצר, הצק אאוט, דף הבית, עדכנו את התבנית הישנה והלא מעודכנת, תוספים, אפסיילים ועוד.
שיפרנו קריאייטיבים – ייצרנו קריאייטיבים שאנחנו יודעים ב100 אחוז שמביאים מכירות במליוני דולרים. ולא, אנחנו פחות בקטע של עיצוב גרפי – אנחנו בקטע של קריאייטיב שמביא תוצאות.
איתרנו משפיענים מדוייקים למותג – איתרנו משפיענים ושלחנו להם בריף מגוהץץץ עם 5 תסריטים אפשריים – רציתי שהמסר יעבור חלק
שינינו אוטומציות- בנינו בפלאשי אוטומציות לנטישת עגלה, לוולקאם וללקוחות חוזרים
אחרי שהכל עומד – האתר המחודש עם הקופי, קריאייטיבים והאוטומציות –
בנינו מחדש את קמפיינים. ספציפית פה רצנו פייסבוק אינסטוש בלבד.
והתוצאות לפניכם –
תוך 30 יום בלבד מתחילת התהליך הכפלנו את ההכנסות (בלי שום קמפיינים באוויר! נטו שינויים קטנים)
תוך 43 יום התחלנו לראות תוצאות –
הכנסנו 4,893 שח ב4 וחצי ימים על אד ספנד של 800 שח בלבד! רואס 6 הצגתי.
עכשיו אנחנו דוחפים תקציבים למעלה ומתכוננים לסקייל. מרגע כתיבת שורות אלה אנחנו כבר 3 ימים רצוף על 1500 שח הכנסות יציב! על אותו ספנד!
עבדתי עם תקציבים וסקיילים הרבה הרבה יותר גבוהים אבל אני משתפת איתכם את הקייס סטאדי הזה היום כדי להראות לכם איזה שינוי מטורף אפשר לעשות אם באמת מיישמים את הצעדים שכתבתי למעלה.
בקייס סטאדי הבא אשתף איך לקחתי חנות שופיפיי מעפנה שהכניסה 2000 דולר ל48,000 דולר תוך פחות מחצי שנה
מאחלת לכולנו רואסים גבוהים ווייבים טובים בלבד אמן
מי שמכיר אותי יודע שאני חיה את המותגים שאני עובדת איתם כאילו הם שלי
וזה סיפור על מותג על שרובכם מכירים שרץ פה בארץ בתחום של לייפסטייל עם סקייל בינוני של 100K בחודש בפייסבוק בלבד.
אני הולכת לשתף אתכם מה עשינו איתם: ( זה חד משמעית לא תהליך שמתאים לכולם)
כמו כל תהליך איתי מתחילים בבריף חריף חריף –
מבינים מטרות, בודקים באיזה סקייל צריך להיות כדי להיות רווחיים, בודקים איזה תקציב פרסום נצטרך בשביל זה, תופסים בידולים, בונים אסטרטגייה ויאללה.
אחרי שלב א המייגע והארוך אבל הכל כך כל כך חשוב הזה – מגיע שלב העבודה הפרקטית:
קריאייטיבים קריאייטיבים קריאייטיבים –
פה עשינו כמה סוגי קריאייטיב: לא עוד באנרים מעפנים שנראים כמו מודעות בעיתון ולא עוד סרטוני UGC באיכות נמוכה שעשתה לנו טובה איזו משפיענית חמודה – לא.
קריאייטיב חיה שצמוד לבריף עם תסריט חד (שאפילו קצת הביך והצחיק את הבנות שעשו אותו)
בחרנו 12 משפיעניות מתוך בערך 40 שרצו לשתף איתנו פעולה – קיבלו בריף + תסריט לכל אחת ואחרי 3 סבבי תיקונים ו3 סבבי עריכה – היינו מוכנים לעלות לאוויר.
שידכנו לזה כמה סוגים של קופי ועלינו.
בנינו אוטומציות נהדרות לוולקאם, נטישת עגלה וריטנשין
עשינו בקטנה עבודת CRO בעיקר בדפי מוצר
הוספנו להם אפסיילים שיתנו קצת נופח ושילבנו מסרים של ערכי המותג ויתרונות המוצרים.
את כל העבודה עשינו תוך כדי תנועה – כלומר תוך כדי שהקמפיינים באוויר ביצענו את כל השיפורים.
עבדנו עם שני חשבונות מודעות. למה? כי יש להם מוצר מסוים שהוא עסק בפני עצמו ויש את יתר המוצרים בחנות.
ביצועי קמפיינים 30 יום: (נתונים מאומתים כ90 אחוז) – שימו לב שבסנן שאני עובדת איתו לא רואים את סך כל הביצועים בעמודה של סך הכל אבל חסכתי לכם את החישוב:
בחשבון אחד הוצאנו 57,703 ₪ והכנסנו מעל 250,000 ₪
ובחשבון השני הוצאנו 46,824 ₪ והכנסנו מעל 300,000 ₪
בטוטאל מעל חצי מליון שח בפייסבוק בלבד!
עכשיו לפני שאתם קופצים – שימו לב להערות:
יש הרבה מה ללמוד מהקייס הזה אבל אם דבר אחד שאני מקווה ומייחלת שתשכילו והוא : מערכת היחסים מול ספקי המדיה שלכם.
תהיו טובים,
תהיו שותפים,
ספקי המדיה שלכם לא קוסמים – הם באים לעבוד – אבל החשיבה והעסק – היא שלכם.
ובנימה אופטימית זו, מאחלת לכם רואסים גבוהים ווייבים טובים בלבד אמן!