איך באמת מתפעלים סקייל גבוה כל השנה ובחגי נובמבר בפרט?

ביום יום אני עובדת עם מותגים גדולים עם מחלקות שיווק שלמות אינהאוס ומותגים קטנים יותר שמצריכים ניהול של כל המחלקה ויש משהו שחוזר אצל כולם באופן גורף: 

ביום יום אני עובדת עם מותגים גדולים עם מחלקות שיווק שלמות אינהאוס ומותגים קטנים יותר שמצריכים ניהול של כל המחלקה ויש משהו שחוזר אצל כולם באופן גורף: 

היום־יום פשוט שואב את כולם פנימה.
אין אוויר הכל בלחץ.
עובדים רק על השוטף.
אי אפשר לראות מילימטר קדימה.
אי אפשר לעצור לרגע לחשוב על קונספט על רעיונות. 

וזה נהיה קיצוני במיוחד בתקופות כמו החגים ונובמבר:

תחשבו על זה רגע..  שבוע לפני מבצע.
או במקרה “הטוב” – שבועיים.

איך נראים שבועיים לפני נובמבר אצל הרב המוחלט של מותגי האיקומרס?

המעצבת יושבת כבר יומיים על באנרים, וכבר יש 17 גרסאות כי “אולי תעשי עוד אחת עם רקע טיפה יותר כהה”.
מנהלת השיווק במקביל כותבת ניוזלטרים, רודפת אחרי הצלם על תמונות שעדיין לא עברו עריכה.
מנהל קמפיינים מחכה לבריף שכבר יגיע אליו כדי שהכל יעלה בזמן (אם בכלל הוא מקבל בריף) בדקות האחרונות מתגלים משפטים שגויים בבאנרים, ואז… “תעשי שנייה את כל המידות מחדש”.
האתר עוד לא מוכן. יש מלא באגים וכולם בלחץ אטומי 

בית הדפוס כבר ביקש אקסטרה כי לא שלחנו את האריזה המיוחדת והגלויה למבצע בזמן נורמלי 

משפיעניות שולחות סרטון שלא מתאים בכלל לשפה. איפה את איפה המותג שאת מדברת עליו אחותי? –  אבל אין כבר זמן לתקן אז עם זה עולים וזה מה יש. (יש לי אלרגיה למילה – זה מה יש)
אין פה אף אחד בתהליך הזה  שעוצר לשאול: רגע מה המסר פה בכלל? מה הרעיון פה? מה אנחנו מספרים פה בכלל?

ובתוך כל זה ברב הזמן עומד מנכל מתוסכל שלא מבין – בחייאת ראבק מה כבר מורכב? כולה מבצע! 

ומנסה לאגד את כל המחלקה להבין מה היו הבעיות וללמוד להבא אבל אין כאן בעיה. יש כאן סיסטם שפשוט לא עובד נכון.

וכולם רצים.
ורצים.
ורצים.

ובסוף מה שיוצא זה קמפיין “איכשהו בסדר”.
לא מרגש.
לא מדויק.
לא מספר שום סיפור.

והפקות התוכן שהתכוונתם לעשות?
נדחות.
שוב.
ושוב.

וזה הלופ.
לופ שאי אפשר באמת לגדול בו.

בין אם אתם כבר על סקייל גבוה או רק מתחילים —
הטרפת הזאת לא מייצרת צמיחה.
היא מייצרת עייפות.
טעויות.
ועבודה יקרה פי שניים.

ומה שהכי מטריף זה שיש איזו מן הסכמה כללית שכולם יודעים שזה ככה.
כל מבצע מחדש. בייחוד כל נובמבר מחדש. 

וזה שוחק. ברמות.
מייצר צוות מתוסכל שלא מצליח להתקדם 

וחוץ מהרבה תסכול ובלאגן ומנהלות שיווק מתחלפות – זה בעיקר מעכב צמיחה. משמעותי מאוד. 

ועכשיו – איך זה נראה כשעובדים נכון?

קודם כל גאנט. לא מסמך נחמד – אכבר גאנט. שכאן להדריך, להתוות דרך. לעבוד מ ס ו ד ר 

בואו ניקח את נובמבר כדוגמה: 

ינואר שנה קודם לכן עושים סדר בכל השנה. בין אם אתם עושים צילומים למבצעים ובין אם לא – בגדול צילומים עושים פעמיים בשנה. עושים בינואר למבצעים של כל השנה עד הקיץ. מיד אחרי פסח עושים צילומים למבצעי החגים ונובמבר. ולכן קונספט למבצעי החגים ומבצעי נובמבר עושים כבר באפריל מיד אחרי פסח. 

זה הזמן ליישם את כל המסקנות שהגעתם אלייהן בנובמבר האחרון. 

אני לא אכנס לכל התוכנית כאן כי זה ייקח עוד עמוד שלם אבל רק רציתי להבהיר את משמעות הגאנט ואת חשיבותו. 

מה מקבלים בדרך הזאת? 

  • הקמפיין מקבל קונספט. עניין. יש לו קטע הוא מעניין. לא פשוט “תעשו משהו”.

  • האתר, הקריאייטיב, הבאנרים, האריזות, הסרטונים מהמשפיעניות, הגלויה הכל מוכן בזמן. הרבה לפני הזמן. בפאנן. 

  • המבצע כבר לא מרגיש כמו סערה. ולא עובר מחנק בגרון מחרדה של כולם כשרואים את את חודש ספטמבר ביומן.
    הוא פשוט עוד חלק מתוכנית שנתית.

רשימת היתרונות פה עוד ארוכה אבל הכי חשוב כאן – הצוות עובד בנחת ובשלווה. שום דבר לא נדחה. הכל מסודר נוח נעים קל ויעיל. מתפנה כמות מטורפת של זמן לפרוייקטים חדשים. הקמת אתר, מיתוג חדש, שדרוגים של העסק, של המחלקה, גיוס. ת ע נ ו ג

אני מזמינה אתכם לתהליך של כיף.
בלי טרפת.
בלי בלגן.
בלי “תעשי לי את זה עד הערב”.

פשוט תהליך של כיף
נקי, מתוכנן, רגוע, אפקטיבי. 

תהיו טובים, תהיו שותפים, ספקי המדיה שלכם לא קוסמים - הם באים לעבוד - אבל החשיבה והעסק - היא שלכם. ובנימה אופטימית זו, מאחלת לכם רואסים גבוהים ווייבים טובים בלבד אמן!

MORE CASE STUDIES

על הצד שלא מדברים עליו כשמוכרים במעל מיליון שקל ביום

האמת שזה דלולו לגמרי לעשות מעל מליון וחצי שקל ביום פה בארץ.
זה באמת לא באהלן אהלן
וזה קרה וזה קורה וזה אפשרי לגמרי.

קראו עוד

איך באמת מתפעלים סקייל גבוה כל השנה ובחגי נובמבר בפרט?

ביום יום אני עובדת עם מותגים גדולים עם מחלקות שיווק שלמות אינהאוס ומותגים קטנים יותר שמצריכים ניהול של כל המחלקה ויש משהו שחוזר אצל כולם באופן גורף: 

קראו עוד

מכירים את זה שיש פרויקטים שהחומר האנושי בהם הוא פשוט זהב

פרויקט שהתחיל עם כל הנתונים להצלחה – קו מוצרים מהמם, שימושי, ייחודי, נמכר כבר במאות נקודות מכירה בארץ ובחו״ל-
אבל תוך כדי מלחמה שהשביתה את כולנו.. וסבבי מילואים בלתי פוסקים של המעורבים בתהליך ופשוט הכל הרגיש שזה לא זז. פשוט לא זז. 

קראו עוד